JANNE VLEKKEN • Online marketeer

Opleidingen

✤ ✤ ✤

Mag ik me even
komen voorstellen ?

Postgraduaat digitale marketing & communicatie
EHSAL Management School

_______

Na mijn academische bachelor had ik het gevoel dat ik wat praktijkervaring miste. Daarom koos ik voor een opleiding aan de Ehsal Management School. Deze opleiding gebeurde via het traject van Duaal Digitaal. Dit wil zeggen: leren door te doen! Twee dagen in de week versterkte ik het team van Hybrid Agency, waar ik onder andere volgende skills heb kunnen oefenen:

Marketing planning & creatie

    • Maken van een content strategie en die planmatig uitvoeren
    • Schrijven van overtuigende teksten
    • Doelgroep, persona bepaling en toetsing in de praktijk
    • Content aanpassen en optimaliseren voor publicatie kanalen
    • Maken en rapporteren van resultaten

Online adverteren

    • Doelgroep bepaling en targeting binnen de meest gebruikte kanalen (Google, Facebook, Instagram, LinkedIn, ...)
    • Zoekmachine zoekwoord onderzoek
    • Campagne structuur en strategie bepaling
    • Schrijven van tekstadvertenties

Search Engine Optimalization

    • Al doende kennis vergaren en toepassen van SEO strategie en best practices
    • Zoekmachine zoekwoord onderzoek
    • Concurrentieanalyse
    • Local SEO
    • Mobile SEO

Social media marketing

    • Al doende kennis vergaren en toepassen van social media strategie en best practices
    • Experimenteren met content zodat die relevant is voor het kanaal en doelgroep
    • Professioneel leren werken met Facebook Business Manager
    • Afstemmen van social media op andere communicatie kanalen
    • Bepalen welke posts ondersteuning krijgen van betaalde media
    • Meten en rapporteren van de social media initiatieven

E-mail marketing

    • Bepalen en schrijven van boodschappen
    • Testen en optimaliseren van het e-mail design
    • Doelgroepen segmentbepaling
    • Stimuleren van e-mail opt-ins
    • Objectieven bepalen van de e-mail campagne

Marketing automatisatie

    • Bedenken en configureren van marketing flows
    • Bedenken en maken van de juiste content in elke stap van de funnel
    • Identificatie van leads
    • Informatie aanpassen aan de behoeften van de doelgroep
    • Bepalen en uitschrijven van processen, triggers en uitzonderingen

Master handelswetenschappen

KULeuven

_______

Nadat ik mijn bachelordiploma in handelswetenschappen behaalde, ben ik vertrokken uit Hasselt en ging ik op kot! Ik koos voor een specialisatie in strategisch marketing management op de campus van KULeuven in het hartje van Brussel. Ik kreeg inzichten in belangrijke strategische marketingconcepten, en leerde onder andere over volgende zaken:

    • Markten en klanten analyseren
    • Sterke merken opbouwen
    • Klantenervaringen ontwikkelen
    • (digitale) marketingcampagnes opzetten, voor zowel profit- als non-profit organisaties

Bachelor handelswetenschappen

UHasselt

_______

De keuze om handelswetenschappen te studeren was snel gemaakt. Ik koos ervoor om de eerste drie jaar in Hasselt te studeren. Als handelswetenschapper werd ik opgeleid tot een veelzijdige probleemoplosser, waarbij ik kennismaakte met de verschillende domeinen van de bedrijfswereld.

De opleiding aan de UHasselt was hands-on, waarbij mijn competenties opbouwde door real life bedrijfsproblemen en business cases op te lossen.

In mijn derde bachelorjaar ben ik op erasmus gegaan naar Athene. Ik zat voor één semester aan de Athens School of Business.

Economie moderne talen

Virga Jesse College in Hasselt

_______

Mijn diploma  secundair onderwijs behaalde ik aan het Virga Jesse College in het centrum van Hasselt.